ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Ενδεικτικός Πίνακας Θεμάτων

  • Διατροφή και διατροφικές συνήθειες-γενετικά τροποποιημένα προϊόντα.

  • Στοματική υγιεινή-υγιεινή του στόματος-προληπτική οδοντιατρική.

  • Πόσιμο νερό.

  • Ελαιόλαδο-Μεσογειακή δίαιτα.

  • Τρόποι συντήρησης τροφίμων (ψύξη , πάστωμα , κονσέρβες κ.ά)

  • Γρήγορο φαγητό.

  • Κατανάλωση και υγεία.

  • Δικαιώματα του καταναλωτή

  • Διαταραχές στη διατροφή.(βουλιμία, νευρική ανορεξία).

  • Σχολικά κυλικεία.

  • Η χριστιανική ορθόδοξη νηστεία και η διατροφική της αξία.

  • Παραδοσιακές διατροφικές συνήθειες και έθιμα της περιοχής μας.

  • Ο τόπος και ο τρόπος που ζούμε και πώς αυτά επηρεάζουν τη σωματική και την ψυχική μας υγεία.

  • Θεραπευτικές ιδιότητες βοτάνων .

  • Γιατροσόφια της γιαγιάς.

  • Θεραπευτικές ιδιότητες ιαματικών πηγών.

  • Χημικές ουσίες στη γεωργία-φυτοφάρμακα-επίδραση στην υγεία μας

  • Έκθεση σε τοξικές ουσίες και στην υπερβολική ηλιακή ακτινοβολία.

  • Οικιακά ζώα και μεταδοτικές ασθένειες.

  • Ηχορύπανση - πηγές και επιπτώσεις στην υγεία.

  • Επικίνδυνα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.

  • Βλάβες σκελετού.

  • Εμβόλια.

  • Καρκίνος-κάπνισμα - αλκοόλ.

  • Καρδιαγγειακά νοσήματα (κάλλιον το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν)

  • Πρότυπα συμπεριφοράς-ρόλος των ΜΜΕ.

  • Άγχος και σχολική αποτυχία.

  • Επίδραση του σχολικού περιβάλλοντος στην ψυχική υγεία και σχολική επίδοση.

  • Φυσική άσκηση-σωστή διατροφή:υγιεινός τρόπος διαβίωσης.

  • Περιβάλλον και υγεία.

  • Καταστάσεις διαμονής και εργασίας.

  • Το χωριό μου ή η περιοχή που ζω:πώς το φυσικό περιβάλλον και οι άνθρωποι συμβάλλουν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα μου και των διατροφικών συνηθειών μου.

  • Οι καιρικές συνθήκες σε σχέση με την υγεία του παιδιού.

  • Διαπροσωπικές σχέσεις -ψυχική υγεία (ρατσισμός-βία -αντιμετώπιση πένθους -ξενοφοβία)

  • Κοινωνικός αποκλεισμός -ίσες ευκαιρίες.

  • Ψυχική υγεία , εξαρτήσεις .

  • Επιθετική συμπεριφορά στο σχολείο.

  • Ψυχαγωγία και ελεύθερος χρόνος.

  • Διαφήμιση και παιδιά.

  • Κοινωνικοποίηση των νέων.

  • Ανθρώπινες σχέσεις.

  • Διαπροσωπικές σχέσεις. (μαθητές- γονείς-εκπαιδευτικοί)

  • Ισότητα των δυο φύλων-ταυτότητα του κάθε φύλου.

  • Το παιχνίδι - θέατρο ως παράγων ψυχικής ,σωματικής , κοινωνικής υγείας και έκφρασης συναισθημάτων.

  • Η φιλαναγνωσία ως παράγοντας ανάπτυξης διαπροσωπικών σχέσεων και ψυχικής υγείας του παιδιού.

  • Κυκλοφοριακή Αγωγή.

  • Σχολικό λεωφορείο.

  • Τα παιδιά και το αυτοκίνητο

  • Μαθητές ως οδηγοί ποδηλάτου-μοτοποδηλάτου.

  • Οδοσήμανση.

  • Πρόληψη ατυχημάτων.(τροχαία, στο σπίτι, στο σχολείο)

  • Έλεγχος επικίνδυνων σημείων στο εσωτερικό του σχολείου και στην αυλή.(π.χ. φώτα διαδρόμου, αιχμηρά κάγκελα)

  • Πρώτες βοήθειες.

  • Τραυματισμοί.

  • Πρόληψη και αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων.( σεισμοί, πλημμύρες , πυρκαγιές).

  • Αύλειος χώρος : διαμόρφωση και βελτίωσή του.

  • Χρήση και κατάχρηση ουσιών και φαρμάκων.

  • Μεσογειακή αναιμία.

  • Νεανικός σακχαρώδης διαβήτης.

  • Διεθνείς εθελοντικές οργανώσεις.(Ερυθρός σταυρός, Γιατροί χωρίς σύνορα, Γιατροί του κόσμου, κ.ά.)