ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Ενδεικτικός Πίνακας Θεμάτων
-
Διατροφή και διατροφικές συνήθειες-γενετικά τροποποιημένα προϊόντα.
-
Στοματική υγιεινή-υγιεινή του στόματος-προληπτική οδοντιατρική.
-
Πόσιμο νερό.
-
Ελαιόλαδο-Μεσογειακή δίαιτα.
-
Τρόποι συντήρησης τροφίμων (ψύξη , πάστωμα , κονσέρβες κ.ά)
-
Γρήγορο φαγητό.
-
Κατανάλωση και υγεία.
-
Δικαιώματα του καταναλωτή
-
Διαταραχές στη διατροφή.(βουλιμία, νευρική ανορεξία).
-
Σχολικά κυλικεία.
-
Η χριστιανική ορθόδοξη νηστεία και η διατροφική της αξία.
-
Παραδοσιακές διατροφικές συνήθειες και έθιμα της περιοχής μας.
-
Ο τόπος και ο τρόπος που ζούμε και πώς αυτά επηρεάζουν τη σωματική και την ψυχική μας υγεία.
-
Θεραπευτικές ιδιότητες βοτάνων .
-
Γιατροσόφια της γιαγιάς.
-
Θεραπευτικές ιδιότητες ιαματικών πηγών.
-
Χημικές ουσίες στη γεωργία-φυτοφάρμακα-επίδραση στην υγεία μας
-
Έκθεση σε τοξικές ουσίες και στην υπερβολική ηλιακή ακτινοβολία.
-
Οικιακά ζώα και μεταδοτικές ασθένειες.
-
Ηχορύπανση - πηγές και επιπτώσεις στην υγεία.
-
Επικίνδυνα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
-
Βλάβες σκελετού.
-
Εμβόλια.
-
Καρκίνος-κάπνισμα - αλκοόλ.
-
Καρδιαγγειακά νοσήματα (κάλλιον το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν)
-
Πρότυπα συμπεριφοράς-ρόλος των ΜΜΕ.
-
Άγχος και σχολική αποτυχία.
-
Επίδραση του σχολικού περιβάλλοντος στην ψυχική υγεία και σχολική επίδοση.
-
Φυσική άσκηση-σωστή διατροφή:υγιεινός τρόπος διαβίωσης.
-
Περιβάλλον και υγεία.
-
Καταστάσεις διαμονής και εργασίας.
-
Το χωριό μου ή η περιοχή που ζω:πώς το φυσικό περιβάλλον και οι άνθρωποι συμβάλλουν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα μου και των διατροφικών συνηθειών μου.
-
Οι καιρικές συνθήκες σε σχέση με την υγεία του παιδιού.
-
Διαπροσωπικές σχέσεις -ψυχική υγεία (ρατσισμός-βία -αντιμετώπιση πένθους -ξενοφοβία)
-
Κοινωνικός αποκλεισμός -ίσες ευκαιρίες.
-
Ψυχική υγεία , εξαρτήσεις .
-
Επιθετική συμπεριφορά στο σχολείο.
-
Ψυχαγωγία και ελεύθερος χρόνος.
-
Διαφήμιση και παιδιά.
-
Κοινωνικοποίηση των νέων.
-
Ανθρώπινες σχέσεις.
-
Διαπροσωπικές σχέσεις. (μαθητές- γονείς-εκπαιδευτικοί)
-
Ισότητα των δυο φύλων-ταυτότητα του κάθε φύλου.
-
Το παιχνίδι - θέατρο ως παράγων ψυχικής ,σωματικής , κοινωνικής υγείας και έκφρασης συναισθημάτων.
-
Η φιλαναγνωσία ως παράγοντας ανάπτυξης διαπροσωπικών σχέσεων και ψυχικής υγείας του παιδιού.
-
Κυκλοφοριακή Αγωγή.
-
Σχολικό λεωφορείο.
-
Τα παιδιά και το αυτοκίνητο
-
Μαθητές ως οδηγοί ποδηλάτου-μοτοποδηλάτου.
-
Οδοσήμανση.
-
Πρόληψη ατυχημάτων.(τροχαία, στο σπίτι, στο σχολείο)
-
Έλεγχος επικίνδυνων σημείων στο εσωτερικό του σχολείου και στην αυλή.(π.χ. φώτα διαδρόμου, αιχμηρά κάγκελα)
-
Πρώτες βοήθειες.
-
Τραυματισμοί.
-
Πρόληψη και αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων.( σεισμοί, πλημμύρες , πυρκαγιές).
-
Αύλειος χώρος : διαμόρφωση και βελτίωσή του.
-
Χρήση και κατάχρηση ουσιών και φαρμάκων.
-
Μεσογειακή αναιμία.
-
Νεανικός σακχαρώδης διαβήτης.
-
Διεθνείς εθελοντικές οργανώσεις.(Ερυθρός σταυρός, Γιατροί χωρίς σύνορα, Γιατροί του κόσμου, κ.ά.)